اقدام شگفت انگيز "جام جم":baba mahmood jon bikhial sho
در تصوير به كار رفته در شماره امروز جام جم ، آلبرت انيشتين در حال نوشتن مطلبي بر روي تخته سياه است كه در نگاه نخست به نظر مي رسد متني انگليسي بر روي آن نوشته شده است

عصرايران- سه روز پس از اعلام دستيابي ايران به فرايند توليد صنعتي سوخت هسته اي توسط محمود احمدي نژاد ، روزنامه جام جم كه توسط صداو سيماي جمهوري اسلامي ايران منتشر مي شود در اقدامي شگفت انگيز ، تصويري مونتاژ شده از انيشتين ،دانشمند معروف فيزيك هسته اي ،را در ميانه يك مقاله علمي منشر كرد كه در آن ،به تلاش هاي رييس جمهور ايران در دفاع از حقوق هسته ايران ، توهين شده است .



به گزارش عصرايران(asriran.com) ، اين مقاله درصفحه 15 ضميمه "سيب" روزنامه جام جم منتشر شده است .

در تصوير به كار رفته در شماره امروز جام جم ، آلبرت انيشتين در حال نوشتن مطلبي بر روي تخته سياه است كه در نگاه نخست به نظر مي رسد متني انگليسي بر روي آن نوشته شده است ولي متن واقعي كه با حروف انگليسي ولي با جمله بندي فارسي بر روي تخته ديده مي شود، چنين است:عجب غلطي كردم اين اتم و اينا رو راه انداختم!!بابا محمود جون بي خيال شو جون من!

با توجه به اينكه در نظر اول اين مطلب به چشم نمي آيد ، احياناً مسؤول صفحه ، با جست وجوي اينترنتي و يافتن اين عكس از انيشتين ، آن را بدون دقت كافي در جزئيات، به كار برده است .

با اين حال به نظر مي رسد اين مسأله مي تواند براي جام جم ، تبعاتي را به دنبال داشته باشد به ويژه آن كه پرونده هسته اي ايران در مرحله بسيار حساسي قرار دارد و هر اقدامي كه به نحوي القاء كننده بروز اختلاف در ميان مسوولان بخش هاي مختلف حكومتي است ، مي تواند مورد سؤال و ابهام قرار گيرد .

همچنين ، اين مسأله نشان مي دهد كه در پرتيراژترين روزنامه ايران(به ادعاي خود جام جم) تا چه اندازه دقت و نظارت وجود دارد!

در ادامه درج اين  تصوير نامناسب در روزنامه جام جم (متعلق به صدا و سيما) شائبه موضعگيري اين سازمان در مقابل رييس جمهور را باعث شده بود كه با عذرخواهي ضرغامي و ناديده گرفتن موضوع از سوي رياست جمهوري، سوءتفاهم به وجود آمده – كه ناشي ازاشتباه صفحه بندي بود – برطرف شد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا